2013.04.22.
22:52

Írta: body.mind.soul

hogyan kezdjem el?

biztosan te is álltál már sóhajtozva a tükör előtt, eltűnődve azon, hogy ajaj-valamit-tennem-kell(ene)! szerintem nincs ember, aki ne ment volna át ezen így vagy úgy. nem azért jó "valamit" sportolni, mert "KELL" (ne adj' isten no-f-way kihagyni) hanem mert életünk minden területére pozitív hatással LEHET. azért csak lehet, mert ha megerőszakoljuk vele magunkat, akkor többet ártunk vele, mint amennyi haszna lenne egyébként. így lehetséges az, hogy többet érhet testünknek és lelkünknek egy órás általunk kedvelt sport, mint egy utált, átkínlódott, soha-többé érzés valami olyan után, amihez semmi kedvünk.

il_340x270.383531112_6f7o.jpg

sokan szokták kérdezni tőlem amikor megtudják, hogy minden nap tornázom, hogy mi motivál még X év után is, nem beszélve arról, hogy otthon tornázom, simán ellóghatnám(és hogy van rá időm, asszem ezek a klasszikus kérdések)? az igazság az, hogy a válaszom annyira fájdalmasan egyszerű, hogy sokszor nem fogadják el: mert szeretem és élvezem. igaz már elég sokfélét kipróbáltam, mire rátaláltam a számomra legmegfelelőbb mozgásokra és arra, hogyan alkalmazzam őket úgy, hogy ne utáljam meg. gondolom te is ezerszer nekifogtál már egy DVD-vel a kezedben, hogy na-ezt-minden-héten-négyszer-lenyomom, és aztán eltelik egy hónap, kettő, és FINITO, mert uncsi lesz és egyébként is. szóval nem elég, hogy rálelek arra, ami tetszik ÉS használ is, hanem bizony időnként (én a 3-4 hetes váltásra szavazok) érdemes valami újat belevinni, különben unalmassá válik és máris ott vagyunk, hogy kényszer és inkább integrálnánk függvényeket mintsem belekezdjünk újra.

a másik szerintem problémás pont a cél kitűzése: miért csináljam? biztos sokan szeretnének leadni X kilót, karcsúbbak lennének blablabla, de ezek nem célok, hanem részeredmények. hosszabb távon az X kiló elveszti értelmét és nem lesz miért folytatni. a "kilósítható" eredmény helyett szerintem sokkal célszerűbb a teljesítményes célok kitűzése, mint amilyen a lefutom-a-félmaratont-idén. aztán a maratont, majd mehetek az iron (wo)man-re (NO WAY részemről) :) 

97689513a3d8caaf055026e870892e33.jpg

nekem a kezdő célom az volt, hogy ne unatkozzak a már említett táborban délutánonként. hülyén hangzik? lehet, de bevált :) aztán észrevettem egy hónap után, hogy HUJUJ, de jó kis formája lett a karomnak! és már ott tartottam, hogy hiányzott ha nem tornáztam minden nap.

azóta vannak már más céljaim is azért, ez (az egyik) a legújabb :)

266064290457144574_0riycV4P_c.jpg

nem tudom mikor fog sikerülni, de már rajta vagyok egy ideje :) 

a következő bejegyzésekben arról lesz szó, hogy hogyan találjuk meg és válasszuk ki, ami a leginkább passzol hozzánk (ígérem nem lesz olyan nehéz!) és hosszú távon is ki tudunk tartani mellette. addig is írd meg nekünk, hogy te milyen célt tűztél ki magad elé :)

keep going XX napsugár

FB oldalunk ITT.

Szólj hozzá!

Címkék: sport napsugár motiváció body cél

A bejegyzés trackback címe:

https://body-mind-soul.blog.hu/api/trackback/id/tr645242135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása