2013.07.03.
18:24

Írta: body.mind.soul

barre method

európában valamiért még nem jött be, amerikát viszont évek óta lázban tartja a barre (ejtsd: bár) módszer. én pár évvel ezelőtt olvastam róla többet, amikor begyűrűzött a balett jobban a köztudatba köszönhetően aronofsky black swan-jának.

tumblr_leexdoQhiF1qelfvro1_500.jpg

a módszer igazából nem mai csirke, egy lotte berk nevű német származású hölgy agyalta ki az alapjait az 1940-50-es években. disszidálása után kénytelen volt lemondani a táncos pályáról, helyette kitalált egy mozgásformát, amiben a balett-pilates-jóga szentháromságra hagyatkozott. a lotte berk method igazából mélyizomtorna, ahogy a callanetics (80-as évek legkirályabbika) és a barre is.

tumblr_ly6omgPVfm1qawee5o1_500.jpga barre lényege, hogy az izmok "hosszúak" és nyújtottak legyenek, akár egy táncosnak. egy barre óra nagyjából úgy néz ki, mint akármilyen más edzés/torna: bemelegítés után a felsőtest izmai, majd a talajon vagy a balettrúd mellett gyakorlatok a lábra, popsira, nyújtás a legvégén. saját testsúllyal operálnak anélkül, hogy túlzottan izmos lenne 1-1 terület, helyette minden szép tónusos lesz. 

tumblr_m0e1k9tgAe1r5stxso1_1280.jpgelsősorban nőknek találták ki, és őszintén szólva meg is értem, hogy fickók kevéssé rajonganak ezért. nem kell hatalmas mozdulatokat kivitelezni, gyakran pár centivel kell az alappozíciót megváltoztatni. de ettől függetlenül nagyon kemény tud lenni egy ilyen óra, nem kell lebecsülni azért, mert úgy néz ki, mintha semmit sem csinálna az ember lánya. 

Fullscreen-capture-28112012-070409.bmp.jpg

azok a dvdk, videók, amikkel eddig én találkoztam, azokban mindig volt labda, amivel lehetett kínozni tovább magamat, és kis súlyzók. általában nem trillió ismétlés van valamiből, hanem kis ismétlésszámmal operálnak, viszont egy alappozíciót (amit nagyon helyesen kell kivitelezni) a végtelenségig tudnak nehezíteni. a balettből naná, hogy nyúltak rendesen, de ettől függetlenül nem kell hozzá semmilyen előképzettség, kis gyakorlással pedig könnyen lehet nehezíteni. persze senkinek sem kell rudat vennie otthonra, egy székkel is kivitelezhető minden gyakorlat :)

tumblr_lqirgawXl71r1jov5o1_500.jpgbalettnak azért bajosan lehetne nevezni (ezzel minden balett táncos egyet ért, az én tanárom is sokszor hangoztatta): azért mert egy rúdba kapaszkodva úgy csinálnak mintha, attól ez még "csak" torna, és nem balett.

tumblr_li2i0nabYB1qcde0ho1_500.jpg

naná,hogy én is rákaptam rendesen, igaz nem minden nap, de hetente párszor előkapok ezt-azt. többet kipróbáltam már, volt ami hatalmas csalódás volt, és olyan is, ami nagyon menőre sikerült és bátran ajánlgattam a barátnőimnek. 

ballet_1.jpgmagában szerintem ez nem elég, főleg mert általában 30-40 perc körül mozognak a dvd-s szekciókban. igaz, aki elhivatott és szereti, és lenyom többet is, de valami más nekem hiányzik mellé (futás, densz, akármi). viszont van benne rendesen kihívás, érdemes kipróbálni, kicsi a sérülés esélye, plusz hát/térd/akármi fájósok is simán végig tudják csinálni anélkül, hogy ordítva elrohannának fájdalmukban.

most nem ajánlok egyet sem, mert a "kipróbáltam" szekcióba úgyis bekerülnek a kedvenceim :)

tetszett? kipróbálnád? 

pupu, napsugár <3

FB szeresd ITT

Szólj hozzá!

Címkék: sport amerika napsugár torna body

A bejegyzés trackback címe:

https://body-mind-soul.blog.hu/api/trackback/id/tr55389585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása